Garantie nadeel bij webshops

  • Thread starter Thread starter Skybuck Flying
  • Start date Start date
S

Skybuck Flying

Hallo,

Alternate liet mij het volgende weten:

"
Het moederbord had in dat geval voor 9/06/07 bij ons moeten zijn voor de
garantie bij ons.

De fabrieksgarantie is helaas ook vervallen omdat het moederbord in 2005
geproduceerd is en vanaf dat jaar is de fabrieksgarantie van kracht.
"

Met andere woorden, "defecte electronica" moet binnen de garantie termijn
bij hun zijn aangekomen.

Dit is op zich een nadeel want:

1. Defecte electronca moet eerst verwijdert worden.
2. Defecte electronica moet eerst verpakt worden
3. Daarvoor is eerst verpakkings material nodig, daar doet alternate
moeilijk over, het moet "extra speciale verpakking zijn, productdoos mag
zogenaamd niet"
4. Als je je daaraan wilt houden moet dus eerst speciale verpakking
aangeschaft worden, dat duurt weer eventjes.
5. Packetje opsturen duurt ook weer eventjes.
6. Packetjes moet aankomen enzovoorts.

Heb je zo ongeveer 6 dagen voor nodig op z'n minst.

Ik zelf ga dit niet op stel en sprong doen... daar gaat zeker een of twee
maanden over heen.

Mijn voornaamste taak is eerst zorgen dat me computer het weer doet, dus
daar ben ik wel even zoet mee... daarna nog even bij komen van de shock...
en dan zie ik wel wanneer ik tijd heb om het te verpakken op te sturen
enzovoorts.

Dus voor mij geldt in ieder geval, trek van de garantie termijn nog maar
eens 2 maandjes af... als het via webshops moet gaan ! ;)

Kan voor winkels natuurlijk ook gelden maar goed... ik denk dat ik bij een
winkel sneller kan zijn, geen gedoe met verpakkingen, openingstijden van
verzend kantoren enzovoorts ! ;)

Doei,
Skybuck.
 
Nou klaar dus, je geeft toch al veel geld uit blijkbaar aan je hardware, het
zal wel meevallen met de shock...
Case closed

suc6
 
Skybuck Flying schreef:
Hallo,

Alternate liet mij het volgende weten:

"
Het moederbord had in dat geval voor 9/06/07 bij ons moeten zijn voor de
garantie bij ons.

De fabrieksgarantie is helaas ook vervallen omdat het moederbord in 2005
geproduceerd is en vanaf dat jaar is de fabrieksgarantie van kracht.
"

Met andere woorden, "defecte electronica" moet binnen de garantie termijn
bij hun zijn aangekomen.

Dit is op zich een nadeel want:

1. Defecte electronca moet eerst verwijdert worden.
2. Defecte electronica moet eerst verpakt worden
3. Daarvoor is eerst verpakkings material nodig, daar doet alternate
moeilijk over, het moet "extra speciale verpakking zijn, productdoos mag
zogenaamd niet"
4. Als je je daaraan wilt houden moet dus eerst speciale verpakking
aangeschaft worden, dat duurt weer eventjes.
5. Packetje opsturen duurt ook weer eventjes.
6. Packetjes moet aankomen enzovoorts.

Heb je zo ongeveer 6 dagen voor nodig op z'n minst.

Ik zelf ga dit niet op stel en sprong doen... daar gaat zeker een of twee
maanden over heen.

Mijn voornaamste taak is eerst zorgen dat me computer het weer doet, dus
daar ben ik wel even zoet mee... daarna nog even bij komen van de shock...
en dan zie ik wel wanneer ik tijd heb om het te verpakken op te sturen
enzovoorts.

Dus voor mij geldt in ieder geval, trek van de garantie termijn nog maar
eens 2 maandjes af... als het via webshops moet gaan ! ;)

Kan voor winkels natuurlijk ook gelden maar goed... ik denk dat ik bij een
winkel sneller kan zijn, geen gedoe met verpakkingen, openingstijden van
verzend kantoren enzovoorts ! ;)

Doei,
Skybuck.

Nu weten we het wel een keer.
Neem je verlies of onderneem (juridische)actie maar blijf hier niet janken.
Volgens mij ben je gewoon een troll.
 
Hallo,

Alternate liet mij het volgende weten:

"
Het moederbord had in dat geval voor 9/06/07 bij ons moeten zijn voor de
garantie bij ons.

De fabrieksgarantie is helaas ook vervallen omdat het moederbord in 2005
geproduceerd is en vanaf dat jaar is de fabrieksgarantie van kracht.
"

Met andere woorden, "defecte electronica" moet binnen de garantie termijn
bij hun zijn aangekomen.

Dit is op zich een nadeel want:

1. Defecte electronca moet eerst verwijdert worden.
2. Defecte electronica moet eerst verpakt worden
3. Daarvoor is eerst verpakkings material nodig, daar doet alternate
moeilijk over, het moet "extra speciale verpakking zijn, productdoos mag
zogenaamd niet"
4. Als je je daaraan wilt houden moet dus eerst speciale verpakking
aangeschaft worden, dat duurt weer eventjes.
5. Packetje opsturen duurt ook weer eventjes.
6. Packetjes moet aankomen enzovoorts.

Heb je zo ongeveer 6 dagen voor nodig op z'n minst.

Ik zelf ga dit niet op stel en sprong doen... daar gaat zeker een of twee
maanden over heen.

Mijn voornaamste taak is eerst zorgen dat me computer het weer doet, dus
daar ben ik wel even zoet mee... daarna nog even bij komen van de shock...
en dan zie ik wel wanneer ik tijd heb om het te verpakken op te sturen
enzovoorts.

Dus voor mij geldt in ieder geval, trek van de garantie termijn nog maar
eens 2 maandjes af... als het via webshops moet gaan ! ;)

Kan voor winkels natuurlijk ook gelden maar goed... ik denk dat ik bij een
winkel sneller kan zijn, geen gedoe met verpakkingen, openingstijden van
verzend kantoren enzovoorts ! ;)

Doei,
Skybuck.

Je kunt het verlopen van die garantie-termijn waarschijnlijk ook nog pro-
forma voorkomen/stuiten, door die claim in eerste instantie schriftelijkte
melden (per fax, met verzendbewijs/datering, of je moet geld willen
spenderen aan aangetekende post).

--
Bye,

Willem-Jan Markerink

The desire to understand
is sometimes far less intelligent than
the inability to understand

<[email protected]>
[note: 'a-one' & 'en-el'!]
 
Nu weten we het wel een keer.
Neem je verlies of onderneem (juridische)actie maar blijf hier niet
janken.
Volgens mij ben je gewoon een troll.
--
Volgens mij was dat allang bekend.
PR
 
Ja mensen,

Ik "vertelde" het nog maar eens een keertje duidelijk in een aparte
thread... !

Die andere thread die raakte nogal vervuild ! ;)

Netjes he ! =D

Doei,
Skybuck =D
 
Back
Top